27 februari 2012

Bonen in tomatensaus

Soms loop ik in de supermarkt en neem ik iets mee waarvan ik nog niet precies weet wat ik er eigenlijk mee ga doen. Zo ging dat ook met een pot bonen in tomatensaus. Nadat ik de pot gekocht had, stond ie een paar weken in de kast. Dus ben ik maar gaan zoeken naar een lekker recept waarin in die bonen kon verwerken. Na een tijdje zoeken heb ik besloten dat ik er zelf wel wat van zou maken in plaats van een recept te volgen.

Ik had zin in een vegetarisch gerecht dus heb ik het volgende gedaan:

1 grote rode paprika in stukjes gesneden en gebakken in de pan met wat olie. Daarbij heb ik een groen pepertje gedaan (niet gesneden). 2 of 3 Knoflookteentjes toegevoegd. Na een paar minuutjes heb ik er 2 uien in stukjes bij gedaan en weer even laten bakken. De pot met bonen en saus toegevoegd. Kruiden: paprikapoeder, chili, peper en zout toevoegen. Vuur even hoog gezet totdat het mengsel kookt en daarna nog een paar minuutjes laten pruttelen op een laag vuurtje.

Heel erg gemakkelijk en snel! Lekker met vers stokbrood en een frisse salade. De smaak was zoet en pittig.



Salade: ui, rode paprika, mais, ijsbergsla, peper en zout en olijfolie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten