11 november 2012

Sinterklaas

De dag waar ik heel het jaar naar uit kijk is Sinterklaas. Ik kan me niet meer precies herinneren wanneer ik "het echte verhaal achter Sinterklaas" ontdekte, maar dat mocht voor mij de pret niet drukken. Met een 5 jaar jonger zusje en 12 jaar jonger broertje is de Sinterklaas traditie elk jaar een groot feest.
Ik kan niet ontkennen dat wanneer er op 5 december opeens de bel gaat en er allemaal zakken voor de deur staan met cadeautjes (en vader net toevallig van het toilet komt) ik niet een kriebel in mijn buik voel.
Uiteindelijk gaat het allemaal niet om de cadeautjes, maar om de spanning, de sfeer en het samen zijn. Toch wil ik graag leuke cadeautjes geven waar iedereen ook echt iets aan heeft. Ik vind het elk jaar weer een moeilijke opgave! Toch heb ik me dit jaar voorgenomen naast leuke, bruikbare cadeautjes alle cadeautjes speciaal in te pakken.

Wanneer de cadeautjes uit de tassen zijn gehaald en vrolijk zijn uitgestald over de eettafel beginnen we met het spel. De jongste mag natuurlijk beginnen. Hij/zij gooit met een dobbelsteen en moet een opdracht uitvoeren. Welke opdracht hangt af van het aantal ogen dat gegooid wordt.
Meestal houden we de volgende regels aan:
1. Zing een Sinterklaas liedje
2. Pak -met je ogen dicht- een cadeautje voor iemand anders
3. Dobbel nog een keer
4. Sla een beurt over
5. Pak -met je ogen dicht- een cadeautje voor iemand anders
6. Pak een cadeautje voor jezelf


Hoe vieren jullie Sinterklaas?!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten