19 december 2012

Bloemkool in een currybadje

Normaal gesproken kook ik bloemkool gaar, giet het af en leg er een paar plakken kaas overheen en laat dit smelten door de deksel terug op de pan te doen. Niet echt gezond, ik weet het. Dus heel af en toe maak ik bloemkool in een eierjasje, maar via mijnreceptenkookboek.nl kwam ik het bijgerecht curry met ei en  bloemkool tegen. Ik vond het zo lekker klinken; de combinatie kerrie met ei dus ben ik aan de slag gegaan. Omdat het een probeersel was heb ik maar een halve bloemkool gebruikt, maar dit recept heeft echt een hele nodig.


Dit heb je nodig:
1 hele bloemkool
1 zakje kerriesaus (ik had knorr)
2 hard gekookte eieren
een handje gebakken uitjes
peper en zout

Zo maak je het:
1. Kook de bloemkool gaar en de eieren gaar.
2. Maak ondertussen het sausjes volgens de beschrijving.
3. Doe de bloemkool in een schaal, giet de saus er overheen, bestrooi met lekker wat vers gemalen peper en een heel klein beetje zout. Daarna lekker wat gebakken uitjes erover en om het af te maken plakjes of partjes ei.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten