9 december 2012

Foundation

Mijn zoektocht naar de perfecte foundation goes way back. Ik moet eerlijk toegeven dat ik er tijden met een oranje toet heb bijgelopen, maar sinds kort weet ik dan ook eindelijk dat ik een gele ondertoon heb.

De foundations die ik o.a. heb uitgeprobeerd:

  • Chanel innocence
Was erg dekkend en op zich goed, maar zit in een onhandig flesje zonder pompje en heeft een hele aparte (niet lekkere) geur.
  • Chanel pro lumiere
Was een goede foundation met een medium dekking, maar ging uit het assortiment. Hiervoor kwam de Vitalumiere in de plaats, die ik iets minder vond.
  • Chanel mat lumiere
Een goede foundation, maar zoals de naam al zegt erg mat. Dit maakte mij een beetje grauw.
  • Clinique (geen idee meer welke)
Een veel te snelle aankoop. Ik werd er een zalm van dus totaal niet mijn kleur!

  • Sephora
Één van de slechtste foundations die ik ooit heb gehad. Erg oilieachtig waardoor het er een pekkig goedje op mijn huid bleef liggen.
  • Dior Forever
Na mijn Clinique miskoop dacht ik dat ik het in een duurder assortiment moest zoeken en na gehoord te hebben dat diverse sterren deze foundation ook gebruikte was ik overtuigd dat Dior voor mij de foundation zou hebben. Dit was echter niet het geval. Olie aschtige foundation die mij helemaal oranje maakt!
  • L'oreal true match
In een ver verleden een aantal keer gekocht. Ging niet erg lang mee en gaf nogal een masker effect.
  • Lancome Miracle
Samen met de chanel pro lumiere de beste foundation die ik heb gehad. Medium dekking en past goed bij mijn huidskleur doordat hij zich iets aan past naar je tint. Smeert goed uit en gaat lang mee.

Toch wilde ik verder kijken. Op mijn lijstje staan nog 2 foundations die ik heel graag zou willen proberen: een foundation van MAC en van Giorgio Armani de luminous foundation. Helaas zit er in Noord Brabant geen MAC store in de buurt (ook niet in de Bijenkorf) en Armani wordt ook niet overal verkocht. Ik heb daarom Parfuma in Antwerpen bezocht om de Armani foundation te proberen. Naast de Luminous heb ik de Designer lift geprobeerd. De Designer lift zou meer dekking moeten geven, maar ik vond het resultaat erg dicht bij elkaar liggen. Ik heb uiteindelijk toch voor de Designer lift gekozen omdat ik de Luminous iets meer zichtbaar vond op mijn huid en ik graag voor een zo natuurlijk mogelijk effect wil gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten