26 juli 2013

Cleaning time


Je komt honderden filmpjes tegen over hoe de Clarisonic te gebruiken, maar hoe schoon te maken (net zo belangrijk) zie je maar zelden.

Aangezien ik mijn make-up kwasten op dezelfde manier schoonmaak als mijn Mia en beautyblender is het handig uit te leggen in 1 "tutorial".



Ik probeer mijn kwasten 1x per week goed schoon te maken, maar slaag daar niet altijd in. Tussendoor gebruik ik kwastenreiniger van de Kruitvat. Voor de grote schoonmaakbeurt gebruik ik  cremezeep van de Kruitvat zelf, ruikt lekker, does the job en is maar een Euro! Welk merk je gebruikt is niet zo belangrijk, als het maar een antibacteriĆ«le zeep is!

Cleaning Clarisonic Mia 2

Maak het borsteltje een beetje nat en smeer het borsteltje goed in met antibacteriƫle zeep.
Even goed over je hand wrijven om al het vuil eruit te krijgen. Nu goed uitspoelen.
Na het spoelen haal ik de borstel van de houder en wrijf en dep ik deze droog in een schone handdoek.
De binnenkant van de houder (dus onder het kopje) moet ook schoongemaakt worden, vaak zitten hier resten reinigingslotion in. Ik gebruik meestal dezelfde handdoek om de resten eruit te halen.
en je clarisonic is weer als nieuw!

Cleaning make up brushes

De kwasten schoonmaken is net zo simpel, kwast nat maken, een pompje zeep in je hand doen en nu de kwast in je handpalm wrijven. Goed uitspoelen, een beetje droogknijpen (voorzichtig!), deppen en licht wrijven over een schone handdoek. Plat of op zijn kop laten drogen. Niet met de haren naar boven laten drogen, om te voorkomen dat er water bij de lijm komt.
Op de foto rechts onder zie je een vieze poederkwast en een schone buffing kwast.


 Cleaning a Beautyblender

Stiekem vind ik het schoonmaken van mijn Beautyblender leuk. Nat maken, zeep eroverheen en knijpen, knijpen, knijpen totdat het water weer helder is. Goed uitknijpen totdat er geen water meer uitkomt, de Beautyblender droogt vanzelf.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten