5 juli 2013

Real Techniques brushes!!!

Iets wat ik echt te kort kom in mijn beauty stash zijn goede kwasten.
Daarom is het hoog tijd om wat te doen aan dat gebrek aan kwasten!
Dus zet je schap voor een lange blogpost want ik heb Real Techniques brushes besteld!

 Wat heb ik besteld:

  • Core collection set: detailer-pointed foundation- buffing- & contour
  • Powder brush
  • Setting brush
  • Foundation brush
  • Expert face brush
  • Stippling brush

Eigenlijk allemaal gezichtskwasten, terwijl ik oogschaduwkwasten nodig heb. Go figure, right?!

 Prijzen


Ik heb er voor gekozen om de kwasten via Amazon te bestellen omdat dit voordeliger is dan via een Nederlandse site te doen. Ik wil geen enkele Nederlandse webshop afkraken want ik vind het geweldig dat er mensen zijn die zulke leuke spullen naar Nederland halen, maar ik wil wel een reĆ«el beeld geven van de kosten. Feiten zijn feiten.

De kosten voor de boven genoemde kwasten bij Amazon kwamen uit op:



De vergelijking Themakeupspot, de zelfde kwasten:

Bij Ulta zijn de totale kosten €64,80 bij Themakeupspot €88,73, Dat scheelt nog al wat. Er komen trouwens geen verzendkosten meer bij Themakeupspot omdat de bestelling boven de €30,- is.
Er is nog een Nederlandse webshop die de brushes ook verkoopt, namelijk Boozyshop, maar bij deze shop liggen de prijzen per kwast hoger dan Themakeupspot.

Een groot voordeel van bestellen bij Themakeupspot is dat je je bestelling al de volgende dag binnen kan hebben, bestel je bij een Amerikaanse website kan dit al snel een week tot 2 worden. Ik ontving de kwasten al na een week.

Indruk

Ik ben helemaal weg van de kwasten!! De kwasten zijn zeer licht en zacht. Een leuk detail is dat de meeste kwasten kunnen staan. Een indruk per kwast:

Core collection
De Pointed Foundation Brush zou ik niet gebruiken om foundation mee aan te brengen, hooguit om wat aan te stippen of om concealer mee aan te brengen. 

De Detailer Brush is handig om je ooghoekjes aan te zetten met wat lichte oogschaduw of highlighter. Ook voor concealer of voor lippenstift is deze kwast geschikt.

De Contour Brush is een rond en loop een beetje in een punt af, goed om te contouren, blush. bronzer of highlighter mee aan te brengen.

De Buffing Brush is mijn favoriete kwast uit dit setje. Ik gebruik hem graag voor het aanbrengen van bronzer of blush. Met deze kwast kan ik alles mooi 'uitsmeren'. Ik zou deze kwast ook gebruiken voor het aanbrengen van mijn poeder of mijn (vloeibare) kwasten. Een alleskunner dus!

Losse kwasten
De Powder Brush is de grootste kwast die er in de collectie zit, lekker groot dus goed geschikt om zowel losse als vaste poeder mee aan te brengen. ik vind dit niet de aller zachtste kwast die er tussen zit, maar doet zijn werk goed.

De Setting Brush vind ik misschien nog wel geschikter dan de contour brush om te contouren. Ik had gehoopt dat ik deze kwast ook voor oogschaduw zou kunnen gebruiken, maar daar issie echt te groot voor.

Ik weet eigenlijk niet waarom ik de Foundation Brush heb besteld, want ik houd niet van de 'verfkwast' achtige kwasten om foundation mee aan te brengen. Ik vind dat zulke kwasten zorgen voor een te streperig effect. De Foundation kwast leent zich wel goed voor een flawless concealer effect. Niet om concealer mee aan te brengen, maar om er naderhand nog eens mee overheen te gaan. Ook setting poeder aanbrengen of overtollig mee weg te vegen gaat goed met deze kwast.

De Expert Face Brush is volgens mij een van de meest populaire kwasten uit de gehele collectie.. en terecht! Zo lekker zacht en geeft een heel mooi effect wanneer je er vloeibare foundation mee aanbrengt, je kan met deze kwast heel goed je foundation opbouwen tot een full coverage. Ik heb wel het idee dat je er iets meer product voor nodig hebt dan wanneer je een stippling brush of beautyblender voor gebruikt, maar dit is het zeker waard!
De Expert face Brush is net iets ovaler dan de Buffing Brush en de haren staan dichter op elkaar.

De Stippling Brush heb ik besteld omdat ik sinds de stippling brush van E.L.F, mijn beautyblender heb ingeruild voor dagelijks gebruik. De Stippling brush van Real techniques is net wat groter en geeft een heel mooi  natuurlijk effect wanneer je er vloeibare foundation mee aan brengt.


Wat zijn jullie favortiet Real Techniques kwasten?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten