16 januari 2012

Verjaardagsbuffet

As zondag is het zo ver; ik ga het aller eerste brunch buffet organiseren ter ere van mijn vriends 30e verjaardag.
Ik heb honderden recepten bekeken en er een aantal uitgekozen om te serveren tijdens de brunch.
Natuurlijk heb ik ook duizenden plaatjes bekeken om inspiratie op te doen hoe ik het eten kan presenteren, want het oog wil ook wat!
Ik ben al weken bezig met alles te plannen. Ik wil zoveel mogelijk zelf maken dus alles moet vooraf uitgeprobeerd worden, maar ook het huis moet schoon en netjes zijn, de laatste plintjes moeten dan toch maar eens gelegd worden!

Ik ga het volgende serveren:
Deel 1 lunch
* Franse champignonsoep met versie champignons, ui en peterselie
* Pastasalde met paprika's, mais, tonijn, olijven en een honingmosterd dressing
* Ui-appelsalde een frisse salade met komkommer, ui, appel, groende parika, olijven
* Fruitsalade appel,peer,aardbeien,banaan
* Diverse harde en zachte, witte en bruine broodjes, stokbrood en croissantjes
* Bladerdeeghapjes een tonijn en een gehakt versie
* Het gevulde eitje mag natuurlijk niet ontbreken
* zalmrolletje met roomboter en zalm op een tortilla
* Tuna melt: afbakbroodjes met tonijnsalade en geraspte kaas erover gesmolten in de oven
* blokjes kaas met ananasstukjes erop
* Divers zoet en hartig beleg
* Diverse thee smaken en marokkaanse munt thee

Deel 2 zoet
* Monchou taart met kersen (zelf genmaakt)
* slagroomstammetje
* soesjes
* tompoezen
* Appelflappen ( zelf gemaakt)
* Rockyroad cake (zelf gemaakt)

Het is voor 13 volwassenen en 5 kindjes.
Natuurlijk heb ik nog kleine dingetjes zoals knoflookolijven, chocolaatjes, nootjes, maar ook popcorn voor de kleintjes, etc.

Een plaatje dat mij heeft geïnspireerd:

Niet mijn kleur, maar ik houd er van als kleuren op elkaar zijn afgestemd. De glazen potten met stikken en labels vind ik erg leuk!!
Bij  mij is alles vrij wit, zoals servies en tafelkleed oor middel van bloemen en servetten wil ik er wat kleur in brengen. Servetten zijn grijs en zwart. De kleur van de bloemen weet ik nog niet...?

Hebben jullie nog leuke/.handige tipt voor recepten of presentatie manieren ik hoor ze graag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten