27 januari 2012

Vrijdag, frietjes dag

Elke vrijdag eten we frietjes. Een traditie die ik van thuis heb meegenomen :)!
Maar om me helemaal vol te proppen met alleen maar friet vind ik niet zo gezellig en daarom eten we - als grote MacDonald's fans - er honingmosterd wraps bij. Heel simpel, maar erg lekker.

Je hebt nodig (voor 2 personen):
4 wraps
Honing mosterd saus*
ijsbergsla
gebakken uitjes
Iglo Crispy Chicken Original

1. Verwarm de oven voor op 220 graden en stop de Crispy Chicken in de oven. Na 10 minuten beide stukjes even omdraaien Zoals op de verpakking staat. Je kunt ze ook frituren, maar dat is natuurlijk veel vetter.
2. Was en droog de sla ondertussen.
3.Als de kip bijna klaar is verwarm je een koekenpan op het vuur en verwarm je de wraps, niet te lang want dan worden ze snel taai.
4. Snij elk kipstukje in 4 stukken en leg op elke wrap 2 stukjes.
5. Sla erop, gebakken uitjes en de honingmosterd saus eroverheen. Oprollen en klaar is kees!
* Ik gebruik deze saus, erg lekker!

Bij sommige supermarkten kun je zo'n klein zakje ijsbergsla voor 1 persoon halen wat ideaal is want die gaat op aan de wraps. Toch hebben niet alle supermarkten dit dus moet ik vaak een grotere zak kopen. Als dit het geval is maak ik er nog een salade bij.
Heel simpel!
- De overgebleven ijsbergsla mixen met 2 of 3 hard gekookte eieren, een lepel Gouda's Glorie slasaus erin, wat zout en lekker veel peper eroverheen strooien en je bent weer klaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten