28 januari 2012

Franse champignonsoep

De laatste tijd ben ik helemaal into soep! Zelfs als avondeten met lekker wat stokbrood, toast of ciabatta brood hmmm.
Ik moet toch echt bekennen dat ik zelf nog nooit echte soep heb gemaakt, maarrr een beetje van honig en een beetje van mij... en we zijn een heel eind.

Wil je een snel lekker soepje dan is dit the one!

Je hebt nodig:
1 pakje Honing franse champignonsoep
1 grote of 2 kleine uien
champignons, ik kies meestal voor de kastanjechampignons
en peterselie

Zo maak je het:
Uien in dunne ringen snijden en champignons in schijven. Samen in de pan gooien en in wat boter bakken. Wanneer de champignons naar wens zijn gooi je er water bij (vocht van champignons in de pan laten). De hoeveelheid water die erbij moet hangt af van het aantal personen.
Dan het zakje uit het honig pakje er bij gooien en roeren,roeren,roeren totdat het wat dikker wordt. Dan de peterselie erbij en de soep onder af en toe roeren nog 5 minuutjes laten pruttelen.

Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten