27 maart 2013

Mijn Droomhuis: de keuken

Het lijkt me leuk om te gaan bloggen over mijn droomhuis, waar ik in gedachte al jaren aan bouw (fantaseer!). In elk artikel stel ik een gedeelte van het huis centraal. Enjoy!

Ik wil beginnen met de keuken!

Ik wil graag een landelijke keuken. Er moet een gezellige boederijachtige vibe hangen. Zoals heel mijn huis hoeft de keuken niet in 1 dag klaar te zijn, maar wordt hij door de jaren heen aangevuld met spulletjes die mij blij maken.
Het zou fijn zijn om een hele ruime keuken te hebben met een grote eettafel erin, openslaande deuren naar de tuin toe en ramen met van die kleine ruitjes erin (ben ik zo gek op! maar lastig met ramen wassen) waardoor je lekker naar buiten kan kijken over je eigen land.



Ik wil een grote koelkast, waarschijnlijk zo'n Amerikaanse en twee porseleinen wasbakken of één met een afscheiding er tussen met klassieke kranen.
Daarnaast zal de keuken voorzien zijn van alle gemakken zoals een afwasmachine, oven, magnetron, koffiezetapparaat en een keukenrobot natuurlijk.

En alle lades en deuren hebben zo'n systeem erin wat het deurtje opvang. Dus geen klappende deurtjes meer!







Over het werkblad ben ik nog niet helemaal uit. Mijn eerste ingeving is mooi hout! Maar soms zie ik keukens met een mooi zwart blad wat hygiënisch is, onderhoud vrij en toch ook mooi staat. De afzuigkap op de foto hieronder vind ik errrrg mooi.


Mocht het hout worden dan weet ik ook nog niet of het donker of wat lichter hout wordt.

Een kookeneiland is geen pre, maar zou wel leuk zijn. Ik ben er nog niet helemaal uit of ik dan het gasfornuis (5 of 6 pits) ingebouwd wil hebben in het eiland of dat ik toch gewoon een heel fornuis los in de keuken wil hebben staan.
Op de volgende foto staat een super fornuis en het blad van het kookeiland vind ik prachtig!

Momenteel denk ik aan witte kastdeurtjes waarvan een paar met weer die zelfde schattige raampjes erin, maar niet te veel want dat oogt weer zo rommelig als je alle spullen kunt zien staan.

De keuken op de foto's hieronder geven een goede sfeer weer van het idee wat ik heb van mijn keuken; ruim, de ramen, grote tafel, groot fornuis. De Deur vind ik ook erg mooi. De stoelen en het keukenblad zijn totaal niet mijn smaak en ik houdt van iets minder spullen op het aanrecht.


Naast een keuken wil ik natuurlijk ook nog een bijkeuken, maar die behandel ik een ander keertje :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten