29 februari 2012

Pasta met tonijn

Ik lus niet graag vis, ik houd gewoon niet van de geur! Jammer want ik weet dat het heel gezond is en het zou een mooie afwisseling op mijn dagelijkse gerechten zijn. Maar met tonijn heb ik geen problemen  :)
daarom maak ik ook graag pasta tuna.

Dit heb je nodig:
Macaroni of spaghetti hoeveelheid naar aantal personen
1 rode paprika
1 grote ui
zwarte olijven
1 blikje tonijn
1 pakje tomatensaus
paprikapoeder, italiaanse kruiden of oregano, knoflookpoeder (optioneel), gember, komijnpoeder, peper en zout.
1 laurierblaadje

Zo maak je het:
1. Snijd de paprika in stukjes en bak in wat olie in een koekenpan. Snijd ondertussen de ui en snijd deze ook in stukjes en gooi in de pan, bij de paprika. Bak dit samen voor een aantal minuten totdat het goed gaar is.
2. Zet je water op voor de pasta en kook de pasta zoals je gewend bent.
3. Voeg de tomatensaus toe aan de paprika en de ui. Even roeren en de kruiden en het laurierblaadje toevoegen.
Ik gebruik veel paprikapoeder, een klein beetje knoflook, veel Italiaanse kruiden (om de vissmaak te temperen) en soms cayennepeper om het wat pittiger te maken.
Laat het mengsel op laag vuur 10 minuutjes lekker pruttelen.
4. Voeg nu de tonijn en de olijven toe en laat nog een aantal minuten door pruttelen.
5. Pasta toevoegen, omscheppen, eventueel geraspte kaas erover en voila!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten