2 maart 2012

Fudge white chocolate, cranberries and pistacho!



Een aantal weken geleden kwam ik op een Amerikaanse site het recept tegen van een fudge ( mik alles wat je over hebt aan snoep in een schaal, giet er gesmolten chocolade overheen en je hebt een fudge), maar dit was niet zomaar een fudge, maar een fudge met mijn favoriete witte chocolade!! Een topper dus die ik uit moest proberen. Ik heb hem geserveerd tijdens mijn verjaardag en hij liep erg goed!

Dit heb je nodig:
350 g witte chocolade
1 blikje gecondenseerde gezoete melk (397 g)
30 g ongezouten roomboter
80 g gedroogde cranberries
80 gepelde ongezouten pistachenootjes


Zo maak je het:
1. Verwarm op de au bain marie manier de gecondenseerde melk en de roomboter.
 Hak de chocolade klein en voeg toe. Nu goed roeren totdat alle chocolade is gesmolten.
2. Haal de schaal van het vuur en roer het mengsel nog even goed door. Voeg nu de cranberries en de pistachnootjes toe en schep alles door elkaar.
3. Bekleed een bakblik of ovenschaal met bakpapier of folie. Giet het mengsel in de ovenschaal of bakblik. Ik had een bakblik van 26cm wat te groot was, 23 cm zou beter zijn geweest.
4. Zet het blik of de schaal voor minstens 4 uur in de koelkast zodat het kan opstijven
  Ik heb het een nacht laten staan, toch was het mengsel nog wat zacht dus heb ik het nog even in de vriezer gezet.
5. Snijd de plak in kleine stukken, want het is erg machtig.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten