18 maart 2012

Marokko reisverslag

Heey peeps!

Dus, weer terug van een geweldige 10 daagse rondreis door Marokko. We zijn naar Tanger gevlogen en hebben Tetouan, Rabat, Casablanca en Marrakech bezocht. Onderweg hebben we nog wat dorpjes meegepakt.
In het noorden was het weer wat frisser, 20graden met zeewind. Richting het zuiden werd het steeds warmen met 27 graden in Marrakech was het genieten!
Het was leuk om te zien voor mij omdat ik zelf half Tunesisch ben had ik een bepaald beeld bij Marokko. Ik moet zeggen dat ik Marokko veel op Tunesiƫ vind lijken, maar alles is veel groter en er wordt veel werk en tijd gestoken in alle mooie parken en perkjes.

Het eten was eigenlijk het enige minpuntje. Echt lekker gegeten (diner) hebben we maar 1x bij C house in Marrakech. Het eten draait vooral om vlees en vis dus als je daar een liefhebber van bent kun je er vast heerlijk eten, maar als je dat niet bent zoals ik wordt het al wat lastiger. De salade maroccain is wel aan te raden en groenten cous cous!

Het fijne was dat we geen programma hadden, we waren totaal vrij om te doen wat, waar en wanneer we wilden. We zijn vanuit Tanger op bezoek gegaan bij familie in Tetouan en daarna het land ingetrokken. Onderweg zijn we in verschillende dorpjes en steden gaan kijken.
Er zijn hotels voor ongeveer €30,- per nacht maar ook hotels voor het dubbele. We hebben gezocht naar de goedkopere maar hebben soms ook hotels gehad die meer dan het dubbele kosten.
De meeste hotels beschikken over een zwembad en sommige zijn prachtig traditioneel gestyled. Zoals het hotel Atlas Rif & Spa hotel in Tanger.


Het ontbijt in hotels is niet altijd een buffet, maar een kant en klaar menu wat (meestal) bestaat uit msemmen, beghrir, batbout en harcha, maar ook heerlijke croissantjes met chocolade van binnen. Als beleg krijg je meestal jam. natuurlijk wordt er mint thee bij geserveerd. naar mijn smaak veel te vol met thee en te weinig mint, maar dat is mijn mening.
Wat mij heel erg verbaasde was hoe groen het land is! Ik ben namelijk gewend om in de zomer een dor en vooral geel Tunesiƫ aan te treffen, maar Marokko is in de lente prachtig groen en niet bom vol met toeristen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten