10 april 2012

Vrijdagsmarkt

Iets wat ik heel leuk vind om te doen is rommelmarktjes afstruinen en dan vooral de Vrijdagsmarkt in Antwerpen. Elke vrijdag zijn er 2 "veilingen" op het plein tegelijk aan de gang. Soms versta je niet eens wat er verkocht wordt, maar 1 tip alvast: als er wordt gezegd een doos met bavaria dan bedoelen ze een door met diverse spulletjes erin. Met andere woorden je weet niet wat je koopt!
De prijzen gaan zo snel omhoog tijdens het bieden dat je soms zelf niet weet voor hoeveel je het hebt gekocht. En nog een tip: er komt nog altijd 20% Tax bij!

Maar mijn moeder heeft een tactiek bedacht en die gaat als volgt; We arriveren rond 9.30 en parkeren de auto langs het water, wat vlakbij is en Gratis natuurlijk! Daarna lopen we een paar rondjes op de veiling om te kijken wat er allemaal in de aanbieding is. Mogelijk bieden we nog even mee, maar al snel verdwijnen we in één van de gezellige eetcafeetjes langs het plein, die ook vol staan met spullen van de Vrijdagsmarkt voor een lekkere dag soep. Na de soep begint het avontuur pas echt!!
De veiling gaat in een razendsnel tempo omdat rond het middag uur de vuilniswagen komt en al het over gebleven spul ophaalt. Terwijl de veiling verder gaat leggen mensen die dozen hebben gekocht met bavaria de spullen die ze niet willen hebben buiten de "arena" (plaats die is afgezet voor de veiling). Deze spullen mag je meenemen. Tja je bent Nederlander of je bent het niet... gratis spulletjes. En je gelooft niet wat mensen allemaal weggooien en ook niet wat sommige mensen nog meenemen ieuhw!

Op de vrijdagsmarkt van 6 april waren er veel schilderijen, (fris)dranken en stoelen. Elke veiling zijn er ook planten en bloemen te koop. Op de foto hieronder zie je een tafeltje met een glasplaat, waar een kroonluchter op ligt, die ik graag had willen hebben, maar helaas hebben wij geen ruimte in de auto voor een tafel. Dus nog een tip: kom met een bus! haha


Ook de rekken op bovenstaande foto had ik graag willen hebben voor mijn berginkje, maar helaas. Ze gingen voor een prikkie weg! En zien jullie die licht houten kast... ik moet echt met een bus de volgende keer.
Deze keer had ik 2 oude boeken, 3 vaasjes en een rekje voor een dienblad op te zetten gescoord.



Dus, wie gaat er volgende keer mee?!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten