12 mei 2012

Ojja

Door te kijken naar hoe mijn vader altijd Ojja (spreek uit als: ezja) maakte heb ik het zelf leren maken. Het is een Tunesisch gerecht. Wij aten het altijd als lunch, maar ik maak het ook wel eens met merguez worstjes als hoofdgerecht. Er zijn vele variaties mogelijk vandaag heb ik het als volgt gemaakt:

1 groene paprika (mag ook rood zijn)
1 grote ui
1 klein blikje tomatenpuree
4 eieren

Zo maak je het
1. Verhit olijfolie in pan en bak de paprika, voeg na een paar minuten de ui toe en laat het samen zacht bakken.
2. Voeg het blikje met tomatenpuree toe aan het mengsel. Vul het blikje 2x met water en gooi dat ook de pan.
3. Voeg kruiden naar keuze toe. Ik heb paprikapoeder, knoflookpoeder (omdat ik geen echte knoflook in huis had) cayennepeper (omdat ik geen sambal in huis had) en peper en zout. Hoe langer je dit laat pruttelen, hoe beter. Ik heb het een minuut of 10 laten staan op een laag vuur.
4. Voeg de eieren toe en zeker voor een minuut of 5 a 7 bakken. Het ei wordt als het goed is nu al wat witter, je kan het voorzichtig gaan omscheppen door de saus, maar niet te veel. 2 scheppen per ie is voldoende. Laat het nu weer minuten pruttelen en schep weer om. Doe dit net zo lang totdat de eieren gaar (weet niet of dit het goede woord is) zijn. Dus niet meer vloeibaar.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten