9 juli 2012

Tip voor mooie pic's

Foto;s zijn prachtig. Het is gewoon te gek voor woorden eigenlijk, dat door middel van een druk op een knop op een toestel een moment uit je leven wordt vast gelegd.
Door verschillende programma's op internet kun je gratis en zonder te downloaden je foto's bewerken om ze nog wat extra's te geven.
Voor mijn afstuderen had ik voor bij mijn presentatie een "levend moodboard" gemaakt oftewel een dienblad met spulletjes erop die iets voor mij betekenen.
Hieronder heb ik een foto van mijn moodbaord bewerkt met het programma Pixlr. Niks downloaden en niks betalen! Daarnaast is de vormgeving van dit programma erg mooi gemaakt en is het programma simpel in gebruik.
Stap 1
Ga naar http://pixlr.com/o-matic/ maak een foto met je webcam of neem een foto van je computer. Ik koos voor de tweede optie.

Stap 2
Je gekozen foto wordt geopend. Nu kun je een effect kiezen. Hierna kun je voor nog een effect kiezen of je kan direct opslaan.

Stap 3
Nog meer effecten, keuze genoeg!
Is de foto naar wens kun je hem opslaan.. anders kun je door gaan naar de volgende stap. Je kan altijd terug naar de vorige optie.

Stap 4
Een mooie foto hoort in een mooi lijstje dus kiezen maar!
En het eindresultaat...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten