10 januari 2013

A good (personal) talk

Twijfelen is een van mijn sterkste punten. Echt, als ik ergens goed in ben dan is het twijfelen. Af en toe ben ik heel zeker van mijn zaak, maar meestal gaat er een flink twijfelproces aan vooraf. Ik kan er gewoon niets aan doen. Ik twijfel over dingen zoals de prijs, of ik het wel echt nodig heb, maar ook of het wel zou staan of passen. Of het nou gaat om kleding, spullen activiteiten of boodschappen. Bij het doen van nieuwe aankopen ga ik dan ook vaak 2 of 3 keer terug naar de winkel en als ik de tweede keer er nog steeds net zo gek op ben als de eerste keer, dan koop ik het. Wat ik ook doe is wishlists maken. Want soms weet ik zelf niet eens meer wat ik graag wil hebben. Het geeft een fijn gevoel als ik weer iets van het lijstje kan afstrepen. Er worden ook wel eens spullen afgehaald waarover ik dan opeens beslis (na lang twijfelen) dat ik iets toch maar niet meet wil.
Het twijfelen heeft zowel positieve als negatieve kanten. Het positieve eraan is dat ik niet veel  miskopen doe, maar het negatieve eraan is dat ik vaak te lang twijfel waarna het product niet meer verkrijgbaar is. Nog een nadeel is dat ik vaak te lang blijf hangen in het nadenk proces en maar niet over ga in de actie modus.

Achja, wat ik eigenlijk wil zeggen: "zo hebben we allemaal wel wat". TOCH?!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten