27 januari 2013

One hand in the air for the big city

Iedereen weet dat je met honger geen boodschappen moet doen. Hetzelfde geldt voor vakantie's kijken als het buiten koud is en er een enorm vakantiegevoel al weken aan je kriebelt. Het resultaat als je op zo'n moment toch vakantie's gaat kijken:
RETOURTJE NEW YORK!!!!

In 2010 ben ik al eens op studiereis geweest, wat georganiseerd werd vanuit mijn opleiding. Het was een week vol met activiteiten die je hoort te doen als je New York bezoekt:

  • Foto's schieten vanaf het Rock a feller center
  • Een "all acces tour" door Madison sqaur garden doen 
  • Lachen om een stand up comedian show
  • Een lezing aan de New York University bijgewonen (over Sports Business)
  • Een rondleiding door Radio City Music Hall
  • Een hip hop class volgen
  • Een ritje in een koets door de stad maken (midden in de nacht!!)
  • Over de Brooklyn bridge wadelen
  • Ground Zero bezoeken
  • De stores op Fifth avanue bezoeken
  • Wandelen door Central Park
  • Je helemaal suf shoppen bij alle outlet centers
  • Door de stad dwalen en je dik snoepen aan alle lekkernijen
  • etc!!!!
Ik weet dat ik het laatste nog over de Bahama's had, maar New York heeft het toch gewonnen. Het leuke aan de bruisende stad vind ik dat er zoveel spontaan gebeurt. Zoals zingende en dansende mensen in de metro of op straat, maar je kan ook toevallig de opname van de next big movie bijwonen.
Dit keer ga ik beter voorbereid. In Evernote heb ik een notitieboek aangemaakt en inmiddels zijn de eerste handige apps gedownload. klinkt heel ouderwets, maar die waren er toen nog niet.
Mijn vorige bezoek aan NYC was in april. We arriveerde in de stromende regen, maar hebben de dagen erna redelijk tot heerlijk weer gehad. Dit keer ga ik hartje zomer! Dus een bezoekje aan het strand en luieren in Central park en alle terrasjes die ik tegen kom staan ook op de planning.

Ik zal de komende tijd een aantal blogs plaatsen over New York zoals welke apps handig kunnen zijn, mijn to get list ect. Ondertussen ontvang ik heel graag nog tips en ervaringen van andere New York liefhebbers.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten