29 juni 2013

DIY: Gold Chevron Wall art


Eerlijk gezegd ben ik niet zo'n doe-het-zelver. Ik ben een gemaksmens, als ik iets wil, dan koop ik het!
Toch heeft het wel iets speciaals, zo'n knutsel projectje waar je met je eigen handen aan gewerkt hebt.

Ik ben gek op het chevron patroon en wilde graag iets voor in mijn huisje met dit patroon. Helaas is er in Nederland nog niet heel veel verkrijgbaar en daarom was het tijd om zelf maar eens de handjes uit de mouwen te steken!

Wat heb je nodig?

Kleuren en afmetingen zijn naar wens in te vullen.
  • Een canvas doek
  • Losse glitters
  • Spuitverf
  • Lijmspray 
  • Scherp potlood
  • Liniaal
  • Dubbelzijdig plakband
  • Oud papier
(wegwerp handschoentjes & kranten om de ondergrond te beschermen)


Ok, let's get started!

Eerst moet het patroon getekend worden en dit is veel te lastig om uit te leggen in woorden dus gebruik ik hiervoor beeld, aub keep in mind; het is ter ondersteuning, ik weet het, niet de beste visual, maar jullie begrijpen het idee vast wel :)

Stap 1 verdeel de hoogte in gelijke stroken door lijnen te trekken
Stap 2 Verdeel de lengte in gelijke stukken, markeer deze plekken (rode stippen)
Stap 3 Markeer het midden tussen de eerde gemarkeerde gedeeltes (blauwe stippen)
Stap 4 Verbind de stippen met lijnen
Stap 5 Plak de lijnen af met dubbelzijdig plakband en leg op gedeeltes waarop je glitter wil oud papier
Stap 6 Spuit de onbeplakte gedeeltes in de gewenste kleur
Stap 7 Wacht tot de verf droog is, spuit nu een stukje in met de lijn en strooi hier een goede laag met glitters overheen.

Laat alles een tijdje drogen en druk het een beetje aan, daarna goed schudden zodat overtollige glitters loslaten.
Nog even de zichtbare lijntjes weg gummen en klaar issie!

Het eindresultaat:

Misschien ga ik de witte baan later nog een ander kleurtje geven, maar voorlopig houd ik het hier bij.


Nu alleen nog een plekje vinden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten