7 juni 2013

Travel tips!

As maandag vertrek ik naar New York en ik ben druk bezig met alle voorbereidingen.
Ik vind reizen ontzettend leuk om te doen, maar ook ontzettend vermoeiend.
Door de spanning, het heb-ik-alles-wel-bij en mijn reisziekte ben ik altijd dood op als ik eenmaal ben gearriveerd, maar na een goede nachtrust kan ik er weer helemaal tegenaan :)

Er zijn een aantal tips waarmee ik altijd rekening mee probeer te houden om het reizen zo aangenaam mogelijk te maken:

TIP 1

Wat ik altijd handig vind om te doen, is kleding meenemen die je voor meerdere gelegenheden kan gebruiken en makkelijk van een day naar een night look kan omtoveren.


TIP 2

Ik gaf het al aan, maar ik kan ontzettend ziek worden van reizen.
Ik probeer daarom altijd een stoel te krijgen in het midden van het vliegtuig, boven de vleugels omdat het vliegtuig hier het meest stabiel is.
Vooraf neem ik een reispilltje (primatour).
Sommige varianten maken je erg slaperig, wat ik eigenlijk wel lekker vind. Lekker een dutje doen, dan heb je (even) nergens last van. Een plaatsje bij het raam helpt ook. je kan dan naar buiten kijken waardoor je hersens de bewegingen kunnen herkennen die je ogen zien (oorzaak reisziekte als je bijvoorbeeld een boek lees je ogen registreren een stil staande bladzijde terwijl je hersens schommelingen constateren hierdoor raakt je evenwichtsorgaan in de war, gevolg: misselijkheid).

TIP 3

Ik zorg altijd voor een map(je) waarin ik alle papieren bijhoud. .
Het is ook handig om een copie van je paspoort hierin te bewaren, mocht je hem verliezen.
Ook heb ik hier belangrijke adressen en telefoonnummers, zoals dat van de douane in zitten.


TIP 4

Plastic is your friend! Schoenen stop ik altijd in plastic tasjes (kan ook in een douchemuts), maar ook alles wat maar zou kunnen lekken.
Ik neem altijd nog een extra lege plastic zak mee voor de terugreis waar de vuile kleding in kan.


Nog één tip om mee af te sluiten en ik moet eerlijk bekennen dat ik het eigenlijk nooit doe, maar je kleding oprollen ipv opvouwen schijnt veel ruimte te schelen. 

Voor nog meer tips, van de reis koning himself, Colin Cowie, check onderstaand filmpje:


Hebben jullie nog handige reistips, ik hoor ze graag en heb nog twee dagen om ze eventueel toe te passen..


Geen opmerkingen:

Een reactie posten