30 januari 2012

Handige programma's

Ik ben zo iemand die altijd op zoek is, nouja soms zoek ik niet eens maar vind ik, dingen die alles wat makkelijker maken. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan is op mijn lijf geschreven.

Evernote
Heb jij ook dat je van alles op internet tegen komt, dingen die je ooit nog wel eens wil bekijken, maar nu even niet?! dan is Evernote ook voor jou een handige tool.

Het programma zit bij mij aan m'n werkbalk gekoppeld dus met 1 druk op de knop opent het.
Ik verzamel graag recepten, maar ook veel plaatjes van spulletjes die ik tegen kom. het enige wat ik dan maar hoef te doen is kopiĆ«ren en plakken in een notitie in Evernote zodat ik later kan beslissen wat ik er mee doe!
Ik vind het ook erg handig dat links in een kolom alle notities worden weergeven zodat ik ze meteen kan openen. Je kan elke notitie ook labelen zodat documenten handig te vinden zijn.
Het is eigenlijk gewoon een hele handige digitale knipselkrant!
Zo ziet het er bij mij uit:

readitlater is een alternatief.

Remember the Milk
Alleen de naam is al leuk!
Ik heb altijd wel to do lijstjes. Ik heb ze in een word documentje, ik heb ze in een boekje, op post its en op het whiteboard in de keuken toch vergeet ik altijd van alles. Een handig hulpmiddel is Remember the Milk. Een online programma waarin je al je taken kan verwerken. Je kan taken onderverdelen in study, work and personal. Heb je een taak volbracht? druk je op completed en de taak zal uit je lijst worden gehaald.
Het handige van dit programma is dat het geen ruimte op je computer in beslag neemt en dat je vanuit overal bij je lijstje kan.
Je vind het programma op www.rememberthemilk.com

Prezi
Dan is er nog de Prezi wat de meeste van jullie vast wel kennen. Daarom niet te veel uitleg. Voor de mensen die het niet kennen: wil je eens wat anders dan altijd maar een power point presentatie? maak dan eens gebruik van een prezi.
Hieronder vind je een link van een presentatie die ik 2 jaar geleden heb gemaakt.
http://prezi.com/gby7thkgdxvt/10-stappen-voor-een-top-tientjes-symposium/

Dropbox
Ook dropbox is bekend bij velen. Ik gebruik het heel veel vooral voor documenten die ik dagelijks nodig heb en echt niet verloren mogen gaan door een kapot usb stickie of een gecrashte computer. Je kunt je documenten in deze online map zetten en vanuit overal openen. Je kunt mappen delen met personen wat het ideaal maakt als je in een projectgroep ergens aan werkt. Hoe meer mensen je uitnodigt om mappen mee te delen hoe meer opslag ruimte je krijgt.
Omdat ik een groot dropbox verbruiker ben, heb ik de snelkoppeling op mijn bureaublad staan zodat ik niet steeds naar de website hoef te gaan.
De 2 poppetjes geven aan dat die mappen gedeeld zijn.

Mocht je op zoek zijn naar handige tools voor i-pad, i-phone of mac kijk dan eens op de website van Martijn Aslander.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten