22 januari 2012

Lasagne

Mocht je een drukke dag hebben is een makkelijke maaltijd opdienen het fijnst. Lasagne is zo'n maaltijd, als je niet al te veel vers producten gebruikt die nog allemaal gesneden moeten worden.
Je kunt natuurlijk eindeloos variĆ«ren met de ingrediĆ«nten, maar ik wil een hele simpele versie delen.

Benodigdheden:
1. Pak Lasagne - hier zitten de blaadjes en de saus al bij (had dit keer een pak van het jumbo merk zelf, maar knorr vind ik eigenlijk lekkerder)
2. Pak macaroni of roerbakgroente
ongeveer 250 gram gehakt
400 ml Melk
250 ml water
Kruiden voor het gheakt
Zakje Geraspte kaas

Zo maak je het:
1. Kruid het gehakt met kruiden naar keuze. Ik gebruik altijd veel kruiden omdat ik niet van een vleessmaak houd. Ik heb de volgende kruiden gebruikt: peper en zout, komijnzaad, beetje chili, veel paprikapoeder (pikant) en gemberwortel.
2. Rul het gehakt in een diepe(steel)pan in wat olijfolie.
3. Wanneer het gehakt gaar is mag de groenten (eerst gewassen natuurlijk) erbij. Mocht je verse groenten er aan willen toevoegen kunnen die er nu ook bij.
4. Nu het zakje met poeder saus erbij met de melk en water.
5. Roeren, roeren, even laten op staan en dan in een ovenschaal gieten. Om en om saus en lasagnebladen in de schaal doen. Beginnen en eindigen met een laagje saus.
6. Nu lekker veel kaas eroverheen strooien. Ik had helaas een beetje te weinig voor de zijkanten goed te vullen.
7. Nu de oven in en wachten totdat het klaar is.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten