16 februari 2012

Bday and mini pizza's

Today is my Bday! Ik ben 24 jaar geworden!!!
Helaas geen speciale dag, gewoon werken en alvast heel veel voorbereidingen treffen voor morgen want dan komen wat studiegenootjes op bezoek. Ik heb het volgende gemaakt: vanille tulband, cupcakes, monchoutaart, aardbeien kwark taart, pistache/cranberry fudge, gevulde eitjes, mini worstenbroodjes, mini appelflappen, sandwiches en soep. Natuurlijk heb ik nog wat nootjes, snoepjes en chocolade om in schaaltjes te doen. Ik hoop dat ik tijd heb om wat foto's te maken om het resultaat te laten zien!

NU iets heel anders!!!
Gisteren heb ik eindelijk eens mini pizza's gemaakt. Ik zag het recept zo vaak voorbij komen op verschillende fora en blogs dat ik het zelf ook eens moest proberen. En ze waren heerlijk. Ik vind ze zelfs lekkerder dan een echte pizza(bodem), veel luchtiger. Ik heb ze op pitabroodjes gemaakt en een paar op bladerdeeg om te kunnen vergelijken. Beide waren een succes. De pitabroodjes zijn wat knapperig.

Ik heb op sommige, eerst tomatensaus gedaan en daarna kaas en bij andere de kaas pas als laatste eroverheen gestrooid om te kijken of er een verschil zou zijn. Soms verbrand de kaas en is de rest nog niet gaar, maar dat was helemaal niet het geval. Verder heb ik rode en gele paprika, ui, tonijn, olijven en champignons gebruikt en als laatste wat Italiaanse kruiden erover gestrooid.

ongeveer 20-25 minuten in een voorverwarmde oven van 180 graden

Geen opmerkingen:

Een reactie posten