28 juli 2012

Zoete toet

Ik ga graag naar de markt om verse groeten en fruit te halen. Vorige week kwam ik terug met een bakje aardbeien. Na 3 dagen wist ik nog niet wat ik er mee ging doen. Dit was ook het geval met een bakje mascarpone wat ik in de supermarkt had gekocht. Na wat google werk besloot ik er een heerlijk zoet toetje van te maken.

Onderop in het glas zitten verkruimelde bastognekoeken gemixt met ongezouten gesmolten boter. Daarop zit een laag met Mascarpone gemixt met slagroom en een paar druppels vanille aroma. De derde laag zijn fijngehakte aardbeitjes, daarop weer een laag room/mascarpone en om het af te maken 2 hele aardbeitjes op de top. De volgende keer zou ik vanillesuiker proberen i.p.v. aroma. Nu was er geen vanille smaak te ontdekken, maar het was wel lekker.

En nu.. weer op naar de markt voor de volgende lekkernijen!
Fijn weekend!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten