29 september 2012

Pancakes

Voor Amerikanen is het maken van pancakes niets bijzonders, maar voor mij, als Nederlander is het dat wel. Heerlijk zo'n fluffy pancake, net even wat anders dan de Hollandse pannenkoek. Ik heb ze altijd al eens zelf willen maken en net voor de vakantie kwam het er eindelijk van.
Ik heb verschillende recepten vergeleken en uiteindelijk heb ik gekozen voor het recept zoals het op fragranceskitchen te vinden is.








Dit heb je nodig voor 8 pancakes:
250 gram bloem
1½ theelepel bakpoeder
250-300 ml karnemelk
Of net iets meer dan 250 gram zelfrijzend bakmeel (ipv bloem en bakpoeder)
2 eieren
60 gram gesmolten boter
3,5 eetlepel suiker
1/2 theelepel zout
1/2 theelepel vanille essence

Zo maak je het:

1. Scheid de eigelen van de eiwitten. Klop de eiwitten stijf.
Ik had alleen karnemelk met bosvruchten smaak in huis, dit maakte de pancakes heerlijk zoet! een aanrader.
2. Smelt de boter.
3. Mix de ingrediĆ«nten goed door elkaar, behalve de eiwitten .
4. Spatel de eiwitten door het beslag.
5. Schep in een pan (met antiaanbaklaag) een hoopje van het mengsel een laat garen. Je kan ze omscheppen als er gaatjes in de bovenkant ontstaan.


Ik gebruik 2 pannen, gaat het net iets sneller






Geen opmerkingen:

Een reactie posten